• Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix

Alta d’un empresari individual o treballador autònom

11092 - Alta d’un empresari individual o treballador autònom Ministerio de Industria, Energía y Turismo canalempresaweb

L'empresari individual, o treballador autònom, és la persona que desenvolupa un treball per compte propi.

Des de les oficines acreditades com a punt PAE es tramita l'alta d'autònom sense costos, de forma immediata i simultània amb l'obtenció del NIF i l'alta a la Seguretat Social.

A més, si trieu fer l’alta d’autònoms a les Oficines de Gestió Empresarial (OGE) podreu també, al moment i des de la mateixa oficina, fer altres tràmits com ara:

  • La declaració responsable o comunicació municipal d'inici d'activitat
  • Altres tràmits com Registre sanitari, obtenció del títol de responsable de taller, legalització d’instal·lacions, etc...
  • El Registre de marca o nom comercial
  • La Comunicació d'obertura de centre de treball, en cas de tenir treballadors contractats.
  • La legalització dels llibres
  • I informar-vos d'altres aspectes relacionats amb el vostre negoci com els fulls de reclamació, horaris comercials, cartells necessaris per a un bar. etc...
Llegiu-ne més

Cal tenir en compte que:

Emprendre un negoci és un projecte que mereix ser avaluat. Si necessiteu ajuda podeu acudir a la Xarxa Catalunya Emprèn, on presten serveis d'acompanyament i suport a les persones que volen constituir una empresa a Catalunya durant els tres primers anys de vida del negoci.

Un cop ja heu avaluat la vostra idea de negoci i us heu decidit a fer-vos autònom/a, només heu de:

  1. Preparar les dades i documentació que us indiquem a la FITXA resum de dades necessàries per la tramitació d'un empresari individual (autònom)
  2. Demanar cita a l’oficina escollida
  3. El dia que vingueu realitzarem la tramitació definitiva, al moment.
  4. O bé, si ho preferiu i disposeu d’identificació electrònica, fer el tràmit electrònicament: Tramitar alta autònom (amb identificació digital)

Un cop feta la tramitació presencial esmentada en els punts l'Oficina de tramitació s'encarregarà de seguir la tramitació telemàtica amb l'Agència Estatal Tributària i la Tresoreria General de la Seguretat Social. La tramitació comporta l'alta en aquestes administracions i no caldrà que hi aneu per a donar-vos-hi d'alta personalment.

Què necessiteu fer?
e4dc6e0f8ae7e310VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD
11092

Data actualització 10.07.2017