Saltar al contingut principal
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat
Menú
  • Àrea privada. Obre en una nova finestra.
  • Contacte
  • Idioma: ca
    • Castellano
Cercador

Cercador

Formularis
Autoconsum
Autònoms
Obertura d'un centre de treball
Exàmens i carnets d'instal·ladors
Instal·lacions de baixa tensió

Canal Empresa

  • Inici
  • Què voleu fer?
  • Accedeix a “ Tràmits i formularis”
    • Cercador de tràmits
    • Tràmits per temes
    • Tràmits municipals i estatals
    • Estat de les meves gestions. Obre en una nova finestra.
    • Notificacions electròniques
    • Cerca guiada. Obre en una nova finestra.
    • Servei de Finançament Unificat. Obre en una nova finestra.
    • Taxes
    • Formularis més freqüents
    • Ajuda
    • Actualitat. Obre en una nova finestra.
    • Relació d’expedients desistits per manca de pagament de la taxa
    • Accedeix a “ Tràmits i formularis”

    Imatge 1: Cercador de tràmits
    Imatge 2: Tràmits per temes
    Imatge 3: Tràmits municipals i estatals

    Tràmits i formularis

    Espai de tramitació de Canal Empresa. Pots cercar els tràmits per temes, tipus i perfils, i també hi trobaràs tota la informació de suport a la tramitació.

    Accedeix a “ Tràmits i formularis”

  • Accedeix a “ Finestreta única empresarial”
    • Accedeix a “ Què és la FUE?”

      • Plans FUE
      • El recorregut de la FUE
      • Sobre Canal Empresa
      • Facilitació de l’activitat econòmica
      • Projectes de la FUE
      • Agilització de procediments per a l’activitat econòmica
      • Accedeix a “ Què és la FUE?”

    • Accedeix a “ Comunicació”

      • Butlletí infoFUE
      • Jornades i sessions
      • Identitat corporativa
      • Dades estadístiques
      • Accedeix a “ Comunicació”

    • Accedeix a “ Món local”

      • Què cal fer per adherir-se a la FUE?
      • Espai dels Ajuntaments i tècnics municipals
      • Informació d’interès sobre regulació de l’activitat per part dels ajuntaments
      • Accedeix a “ Món local”

    • Accedeix a “ Plans d'inspecció i control”

      • Barcelona
      • Tarragona
      • Accedeix a “ Plans d'inspecció i control”

    • Accedeix a “ Finestreta única empresarial”

    Imatge 1: Què és la FUE?
    Imatge 2: Comunicació
    Imatge 3: Món local

    Finestreta única empresarial

    En aquesta secció coneixereu tot el relacionat amb la Finestreta Única Empresarial: plans, projectes, butlletí infoFUE, jornades, material de comunicació, etc.

    Accedeix a “ Finestreta única empresarial”

  • Actualitat
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat

| Canal Empresa

  • Inici
  • Tràmits
  • Tràmits per temes
  • Ajuts a inversions en sistemes de gestió de dejeccions ramaderes
  • Sol·licitar l'ajut
22849 - 22849-ajuts-inversions-sistemes-gestio-dejeccions-ramaderes Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural canalempresaweb
  • Què has de saber?
  • Què és?
  • A qui va dirigit?
  • Terminis
  • Documentació
  • Requisits
  • Taxes
  • Quantia dels ajuts i incompatibilitats

  • Passos a fer
  • 1. Sol·licitar
  • 2. Consultar l'estat del tràmit
  • 3. Rebre resposta de l'Administració
Ajuts a inversions en sistemes de gestió de dejeccions ramaderes Sol·licitar l'ajut
QUI Empreses i professionals
COM Per Internet
QUAN
Fora de termini

Del 27/07/2023 al 26/09/2023

Sol·licitar

Subscripció avisos

Saber-ne
més

Ajuts a inversions en sistemes de gestió de dejeccions ramaderes

Sol·licitar

Subscripció avisos

Necessites ajuda?

Subscripció als avisos informatius

Rebràs informació de novetats generals relacionades amb aquest tràmit com ara l’inici de terminis, canvis en els formularis, etc...

Afegir com a tràmit favorit a l'àrea privada

L'hi tindràs sempre disponible i pots triar si veure els avisos informatius allí o rebre'ls per correu.

Subscripció només amb un correu electrònic

Rebràs els avisos informatius al teu correu. Per gestionar les subscripcions, entra a la teva Àrea privada.

22849
Us hem enviat un e-mail amb instruccions per completar la subscripció als avisos d'aquest tràmit.
No s'ha pogut realitzar l'enviament. Si us plau, proveu-ho més tard.
Afegir avisos només amb correu electrònic

*  Camps obligatoris

  • El correu no és vàlid
  • Introduïu el text de la imatge

Normativa

  • Reial Decret 367/2023, de 16 de maig, pel qual es modifiquen dos reials decrets de bases reguladores d'ajudes i subvencions relatives al Pla d'Impuls de la Sostenibilitat i Competitivitat de l'Agricultura i la Ramaderia i la bioseguretat a l'àmbit del transport per carretera de bestiar i al de vivers, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

    . Obre en una nova finestra.
  • Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajuts estatals destinats a l'execució de projectes d'inversió dins el Pla d'impuls de la sostenibilitat i la competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència. (BOE núm. 263 – 3.11.2022)

  • RESOLUCIÓ ACC/2734/2023, de 20 de juliol, per la qual es convoquen ajuts a les inversions en sistemes de gestió de dejeccions ramaderes, dins el Pla d'impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la Unió Europea-NextGenerationEu, corresponents a 2023 (ref. BDNS 709421).

    . Obre en una nova finestra. (DOGC  núm.  8966  publicat el 26/07/2023)
  • ORDRE ACC/65/2022, d'11 d'abril, per la qual es complementen les bases reguladores aprovades mitjançant el Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajuts estatals destinats a l'execució de projectes d'inversió dins el Pla d'impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

    . Obre en una nova finestra. (DOGC  núm.  8648  publicat el 14/04/2022)
  • RESOLUCIÓ ACC/1171/2022, de 19 d'abril, per la qual es convoquen ajuts a les inversions en sistemes de gestió de dejeccions ramaderes dins el Pla d'impuls de la sostenibilitat i la competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència corresponents a 2022 (ref. BDNS 621812).

    . Obre en una nova finestra. (DOGC  núm.  8656  publicat el 29/04/2022)

Què has de saber?

Què és?

L’objecte d’aquest ajut és promoure inversions en nous sistemes de gestió de dejeccions en ramaderia, per adoptar les reformes estructurals necessàries per a un canvi de model de producció agrària amb resultats beneficiosos per a la societat, l’economia i el medi ambient en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

Logotip dels fons europeus Next Generation

El termini de presentació de sol·licituds és del 27 de juliol al 26 de setembre de 2023, ambdós inclosos.

En el cas de Inversions Col·lectives o Plans d’inversió Conjunts els integrants d’aquests tipus de sol·licitant tindran que presentar addicionalment de manera individual una declaració responsable de DACI, Mínimis, i PIME.

Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.

  • Normativa aplicable

Organisme responsable

  • Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural
  • Servei d'Ajuts a la Competitivitat Agrària
A qui va dirigit?
  • Empreses i professionals
  • Persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada o pública, incloses les explotacions de titularitat compartida previstes a la Llei 35/2011, de 4 d’octubre, que siguin titulars d’explotacions ramaderes, sempre que tingui consideració de PIMES.
  • Inversions col·lectives (mínim 5 titulars d’explotació PIMES):
    • Agrupacions de persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada o pública, o sense personalitat pròpia.
    • Organització o associació de productors reconeguda.
  • Consorcis o altres formes de col·laboració público-privada (ús en comú d’explotacions PIMES)
  • Centres gestors de dejeccions, sempre que tinguin la consideració de PIME.

 

Terminis

El termini de presentació de sol·licituds és del 27 de juliol al 26 de setembre de 2023, ambdós inclosos.

Documentació

A les sol·licituds s’hi ha d’adjuntar la documentació que es detalla a continuació. No obstant això, no cal aportar els documents indicats a les lletres següents en el cas que la persona sol·licitant els hagi presentat anteriorment a qualsevol òrgan de l’Administració de la Generalitat, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de la presentació i no hagin experimentat cap modificació.

Documentació a presentar per mitjans exclusivament telemàtics:

  1. DNI/NIF/NIE, o un altre document equivalent vigent de la persona sol·licitant o de qui la representi, si escau.
  2. Acreditació de la representació per qualsevol mitjà vàlid en el dret que en deixi constància, si escau.
  3. En el cas de persones jurídiques, còpia de les escriptures i/o estatuts registrats de l’entitat sol·licitant, si escau. Si aquesta documentació està disponible al Registre d'entitats jurídiques, Registre de cooperatives o Registre de societats agràries de transformació (SAT), es verificarà d’ofici.
  4. En el cas de persones jurídiques, certificat de l’acord de l’òrgan competent segons els estatuts de l’entitat per sol·licitar l’ajut i acceptar els compromisos corresponents.
  5. En cas de persones jurídiques, certificat actualitzat d’inscripció en el registre administratiu corresponent. En el cas que es tracti d’un registre gestionat pel DACC no cal aportar cap certificació d’inscripció. Si aquesta documentació està disponible al Registre d’entitats jurídiques o al Registre de cooperatives o al Registre de societats agràries de transformació (SAT), el DACC ho verificarà d’ofici.
  6. Tots els beneficiaris han de presentar una Declaració d’absència d’interessos (DACI)
  7. Memòria descriptiva del projecte d’inversió, segons model normalitzat. Si es tracta d’un pla d’inversió conjunt, s’indicarà per a cada una de les sol·licituds els projectes que l’integren.
  8. Documentació que acrediti el pressupost de l’execució.
  9. Declaració responsable de les ajudes rebudes/sol·licitades en concepte de minimis
  10. Declaració responsable del compliment del principi de no causar un dany significatiu al medi ambient (DNSH)
  11. Declaració responsable relativa a la condició de PIME/gran empresa.
  12. Declaració financera per acreditar que l'empresa no està en crisi.

Documents

Memòria descriptiva per l’ajut a les inversions en sistemes de gestió de dejeccions ramaderes (A1182-DO1) Declaració responsable de les ajudes rebudes/sol·licitades en concepte de minimis (A1182-DO3)
Declaració responsable del compliment del principi de no causar un dany significatiu al medi ambient (DNSH) (A1182-DO4) Declaració d’absència de conflictes d’interessos
Declaració responsable relativa a la condició de PIME/gran empresa (A1182-DO2) Declaració financera per acreditar que l’empresa no està en crisi (A1182-DO9)
Requisits
  • Tenir la condició de PIME, i ser: titular d’explotació ramadera; agrupació; organització o associació de productors reconeguda; i centres gestors de dejeccions. O consorcis o altres públic-privats amb actuacions d’ús en comú que beneficiïn explotacions ramaderes PIME.
  • En cas d’explotacions ramaderes sotmeses a autorització ambiental, que les mesures suposin millores addicionals als requisits mínims i les MTD.
  • No tenir deutes pendents amb les administracions.
  • No ser empresa en crisi, excepte que ho passessin a ser durant 1/1/2020 a 30/6/2021.
  • Remetre la informació i declaracions requerides
  • Dur una comptabilitat específica per les actuacions subvencionades.
  • Contribuir als objectius de sobirania digital i autonomia estratègica.
  • Complir amb les obligacions en matèria d’ocupació a territori nacional: domicili fiscal i centre operatiu; prestació d’activitats; creació i manteniment de llocs de treball.
  • Mantenir l’ús de les inversions 5 o 10 anys segons escaigui.
  • Garantir el compliment del principi de no causar dany significatiu al medi ambient.

 

Taxes

No hi ha taxes associades a aquest tràmit.

Quantia dels ajuts i incompatibilitats

Quantia dels ajuts

La intensitat màxima és d’un 50% del cost elegible, excepte en explotacions de l’annex I, que és del 25%. Aquest límit es pot incrementar a un 70% per inversions col·lectives, consorcis o joves agricultors.

S’estableix també una quantia màxima específica en funció de l’actuació i tipus de beneficiari. I en tot cas, no es concediran ajuts superiors a 500.000 €/empresa i projecte.

Per la concessió dels ajuts s’estableixen criteris d’atribució i prioritats.

Incompatibilitats amb altres línies d’ajuts

  • Ajuts d’inversions de CGE per la mateixa finalitat
  • Altres ajuts (inclòs mínimis) si supera el percentatge o quantia màxima prevista per aquests ajuts i en la normativa europea. O hi ha doble finançament per un mateix cost.

 

 

Passos a fer

  1. 1

    Primer pas

    Sol·licitar

    Terminis
    Del 27/07/2023 al 26/09/2023

    Aquest tràmit només es pot fer per internet. Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb l’idCATMòbil o un certificat digital de persona física, de representació o de persona vinculada.

    Per Internet

    Formulari

    Ves-hi . Ves a Formulari
  2. 2

    Segon pas

    Consultar l'estat del tràmit

    Podeu consultar l’estat del tràmit:

    Podeu consultar l’estat del tràmit:

    • A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil i/o certificat digital).
    • A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
    • Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
  3. 3

    Tercer pas

    Rebre resposta de l'Administració

    Quan es rep resposta de l'Administració?El termini màxim per emetre la resolució i publicar-la al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, tal com s’estableix a la [...]

    Quan es rep resposta de l'Administració?
    El termini màxim per emetre la resolució i publicar-la al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, tal com s’estableix a la convocatòria d’aquests ajuts, és de sis mesos a comptar des de la data de publicació de la resolució. En cas de falta de resolució expressa la sol·licitud es considera desestimada per silenci administratiu.

    Quina resposta es rep?
    La concessió de subvencions es fa per resolució de la persona titular que estableix la convocatòria.
    La proposta de resolució de concessió de les subvencions es notifica a les persones interessades mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.

    Es pot presentar un recurs?
    La resolució no exhaureix la via administrativa. Es pot interposar recurs d'alçada davant el conseller o consellera d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural en el termini d'un mes a comptar a partir de l'endemà de la notificació de la resolució, sense perjudici que se’n pugui interposar qualsevol altre que es consideri adient.

    En cas de silenci administratiu, el recurs d'alçada davant el conseller o la consellera d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural es pot interposar en qualsevol moment a comptar a partir de la data en què s'exhaureixi el termini per emetre resolució i notificar-la.

Data d'actualització 14.08.2023
Loading...

Ajuda de Canal Empresa

Necessiteu ajuda sobre l'Àrea privada, la identificació i els certificats, la tramitació electrònica, les notificacions electròniques, les incidències,...?

Accediu a l'ajuda

Segueix les xarxes socials de Canal Empresa

  • Icona de Twitter
  • Icona de Facebook
  • Icona de Youtube
Amb el finançament de
  • Amb el finançament de . Obre en una nova finestra.
Generalitat de Catalunya
  • Avís legal
  • Accessibilitat
  • Mapa Web
  • Política de galetes
  • Ajuda de Canal Empresa
  • Sobre Canal Empresa