Què has de saber?
Acreditar infermeres i infermers per a la indicació, ús i autorització de la dispensació de medicaments i productes sanitaris d’ús humà en l’àmbit de les cures generals i en el de les cures especialitzades.
Aquest tràmit només el pots fer en línia. La documentació que aportis per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Per a les sol·licituds d’aquest tràmit s’han habilitat formularis específics, els quals són d’ús obligatori. Aquests formularis els pots descarregar des d’aquesta mateixa fitxa i cal sempre utilitzar l’última versió publicada. En cas que es presenti la sol·licitud mitjançant altres formularis, aquests altres es consideren no presentats.
Aquest tràmit no serveix per demanar duplicats de l'acreditació. Si dubtes o no recordes si el teu centre va fer el tràmit anteriorment en nom teu, abans de fer una nova sol·licitud d'acreditació, cal que enviis un correu a infermeria.salut@gencat.cat per confirmar-ho.
Si ja tens l'acreditació pots descarregar-la entrant a la teva Àrea privada privada amb certificat digital o a l'Estat dels meus tràmits amb el número del DNI i el codi ID del tràmit (si no recordeu l’ID el pots sol·licitar a infermeria.salut@gencat.cat).
Recorda que en el document de resolució té caducitat la còpia autèntica, no el contingut del certificat d'acreditació.
Organisme responsable
- Empreses i professionals
Als infermers i infermeres.
Aquestes persones, que realitzen una activitat professional, estan obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d’un procediment administratiu segons l’article 14.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre (BOE núm. 236, de 2 d’octubre de 2015) i l’ORDRE PDA/20/2019, de 14 de febrer (DOGC núm. 7814, de 20 de febrer).
Es pot sol·licitar en qualsevol moment.
Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud:
Només en cas de treball per compte aliè:
Aquest document ha d'estar signat per la persona responsable de Recursos Humans del centre sanitari o entitat on presti els serveis la infermera o infermer, mitjançant certificat digital de persona vinculada o de representant de l'entitat.
Cal aportar el certificat d'experiència per cada àmbit (cures generals i/o cures especialitzades) pel qual se sol·licita l'acreditació.
Només en cas que tot l'any d'experiència exigit sigui com a treball per compte propi (autònom i amb activitat sanitària):
- Informe de vida laboral emès per la Tresoreria de la Seguretat Social.
Només en cas de no disposar de la titulació exigida a l'article 3 del Decret 180/2019:
- Homologació de la titulació emesa per part del Ministerio de Educación.
1. En l’àmbit de les cures generals:
- Tenir el títol de grau en Infermeria o diplomatura en Infermeria o Ajudant Tècnic Sanitari, o equivalent.
- Acreditar una experiència professional mínima d’un any com a infermera o infermer o bé, superar el curs d'adaptació per a l'acreditació de la capacitació professional infermera per a la indicació, ús i autorització de la dispensació de medicaments i de productes sanitaris d'ús humà.
2. En l’àmbit de les cures especialitzades:
- Tenir el títol de grau en Infermeria o diplomatura en Infermeria o Ajudant Tècnic Sanitari, o equivalent.
- Tenir el títol d’Infermera o Infermer o Infermera Especialista al què fa referència l’article 2.1 del Reial decret 450/2005, de 22 d’abril, sobre especialitats en Infermeria.
- Acreditar una experiència professional mínima d’un any com a infermera o infermer especialista o bé superar el curs d'adaptació per a l'acreditació de la capacitació professional infermera per a la indicació, ús i autorització de la dispensació de medicaments i de productes sanitaris d'ús humà en l'àmbit de les cures especialitzades ofert pel departament competent en matèria de salut de manera gratuïta, que es regula a l'article 5 del Decret 180/2019, de 27 de agost, pel qual es regula el procediment d'acreditació de les infermeres i elsinfermers per a l'exercici de la indicació, ús i autorització de dispensació de medicaments i productes sanitaris d'ús humà.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
L'Administració pot verificar en qualsevol moment la veracitat de les dades i la documentació que figuren a la sol·licitud. Quan la comprovació no es pugui fer per mitjans telemàtics, podrà demanar que s'aporti la documentació acreditativa corresponent.
L’acreditació pot ser revocada, per resolució motivada, quan es constati la manca de concurrència inicial dels requisits necessaris per obtenir-la, un cop s'hagi instruït l'expedient amb aquest efecte, amb l'audiència de la persona interessada.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar l’acreditació
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
En enviar el formulari cal que t'identifiquis amb un idCAT mòbil o un certificat digital.
-
Segon pas
Consultar l’estat del tràmit
Per fer el seguiment de les teves gestions i tràmits pots accedir a través de:
Estat de les meves gestions
- Accedeix a l'Estat de les meves gestions
- Introdueix el codi identificador de la gestió (ID), que és un codi alfanumèric que s'obté amb l'acusament de rebuda de la gestió, i el número d'identificació (DNI, NIE, passaport, NIF d'empresa o document d'empresa estrangera) que es va posar al formulari de sol·licitud. Amb aquest codi identificador podràs consultar-ne l'estat sense certificat digital.
Des del detall del tràmit o gestió obtindràs informació de l'estat en què es troba.
Àrea privada
Pots fer seguiment de tots els teus tràmits i gestions i actualitzar les teves dades personals.
Per accedir a l’Àrea Privada es necessita identificació mitjançant certificat digital o contrasenya d’un sol ús.
Per accedir a l’Estat de les meves gestions no és necessari identificar-se.
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan rebré la resposta?
Quan rebré la resposta?
L’Administració té un termini màxim de sis mesos, a comptar des de la data de registre de la sol·licitud al Registre, per emetre l'acreditació o la resolució de denegació. Si transcorre aquest període i no s’ha dictat i notificat una resolució expressa, la sol·licitud s’entèn estimada per silenci administratiu.
Com rebré la resposta?
El document que acredita la competència per a la indicació, ús i autorització de la dispensació de medicaments i productes sanitaris d’ús humà es diposita en l’espai electrònic Àrea privada des d’on pots descarregar-lo.
En el cas que la sol·licitud d'acreditació es denegui, rebràs una notificació a través de l’e-NOTUM.
Puc presentar un recurs?
Sí, en el termini d'un mes a comptar des de la recepció de la notificació, pots interposar un recurs d'alçada davant la persona titular de la Secretaria General del Departament de Salut.