Saltar al contingut principal
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat
Menú
  • Àrea privada. Obre en una nova finestra.
  • Contacte
  • Idioma: ca
    • Castellano
Cercador

Cercador

Formularis
Autoconsum
Autònoms
Obertura d'un centre de treball
Exàmens i carnets d'instal·ladors
Instal·lacions de baixa tensió

Canal Empresa

  • Inici
  • Què voleu fer?
  • Accedeix a “ Tràmits i formularis”
    • Cercador de tràmits
    • Tràmits per temes
    • Tràmits municipals i estatals
    • Estat de les meves gestions. Obre en una nova finestra.
    • Notificacions electròniques
    • Cerca guiada. Obre en una nova finestra.
    • Servei de Finançament Unificat. Obre en una nova finestra.
    • Taxes
    • Formularis més freqüents
    • Ajuda
    • Actualitat. Obre en una nova finestra.
    • Relació d’expedients desistits per manca de pagament de la taxa
    • Accedeix a “ Tràmits i formularis”

    Imatge 1: Cercador de tràmits
    Imatge 2: Tràmits per temes
    Imatge 3: Tràmits municipals i estatals

    Tràmits i formularis

    Espai de tramitació de Canal Empresa. Pots cercar els tràmits per temes, tipus i perfils, i també hi trobaràs tota la informació de suport a la tramitació.

    Accedeix a “ Tràmits i formularis”

  • Accedeix a “ Finestreta única empresarial”
    • Accedeix a “ Què és la FUE?”

      • Plans FUE
      • El recorregut de la FUE
      • Sobre Canal Empresa
      • Facilitació de l’activitat econòmica
      • Projectes de la FUE
      • Agilització de procediments per a l’activitat econòmica
      • Accedeix a “ Què és la FUE?”

    • Accedeix a “ Comunicació”

      • Butlletí infoFUE
      • Jornades i sessions
      • Identitat corporativa
      • Dades estadístiques
      • Accedeix a “ Comunicació”

    • Accedeix a “ Món local”

      • Què cal fer per adherir-se a la FUE?
      • Espai dels Ajuntaments i tècnics municipals
      • Informació d’interès sobre regulació de l’activitat per part dels ajuntaments
      • Accedeix a “ Món local”

    • Accedeix a “ Plans d'inspecció i control”

      • Barcelona
      • Tarragona
      • Accedeix a “ Plans d'inspecció i control”

    • Accedeix a “ Finestreta única empresarial”

    Imatge 1: Què és la FUE?
    Imatge 2: Comunicació
    Imatge 3: Món local

    Finestreta única empresarial

    En aquesta secció coneixereu tot el relacionat amb la Finestreta Única Empresarial: plans, projectes, butlletí infoFUE, jornades, material de comunicació, etc.

    Accedeix a “ Finestreta única empresarial”

  • Actualitat
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat

| Canal Empresa

  • Inici
  • Tràmits
  • Tràmits per temes
  • Ajuts a la contractació en el mercat ordinari de treball per fomentar la integració de persones en situació de vulnerabilitat
  • Sol·licitar l'ajut 2023
21477 - Ajuts_contractacio_mercat_ordinari_treball_persones_amb_discapacitat Departament d'Empresa i Treball canalempresaweb
  • Què has de saber?
  • Què és?
  • A qui va dirigit?
  • Terminis
  • Documentació
  • Requisits
  • Taxes
  • Altres informacions

  • Passos a fer
  • 1. Sol·licitar
  • 2. Consulta de l'estat del tràmit
  • 3. Rebre resposta de l'Administració
Ajuts a la contractació en el mercat ordinari de treball per fomentar la integració de persones en situació de vulnerabilitat Sol·licitar l'ajut 2023
QUI Empreses i professionals
COM Per Internet
QUAN
En termini

Del 17/04/2023 al 02/10/2023

Sol·licitar

Subscripció avisos

Saber-ne
més

Ajuts a la contractació en el mercat ordinari de treball per fomentar la integració de persones en situació de vulnerabilitat

Sol·licitar

Subscripció avisos

Necessites ajuda?

Subscripció als avisos informatius

Rebràs informació de novetats generals relacionades amb aquest tràmit com ara l’inici de terminis, canvis en els formularis, etc...

Afegir com a tràmit favorit a l'àrea privada

L'hi tindràs sempre disponible i pots triar si veure els avisos informatius allí o rebre'ls per correu.

Subscripció només amb un correu electrònic

Rebràs els avisos informatius al teu correu. Per gestionar les subscripcions, entra a la teva Àrea privada.

21477
Us hem enviat un e-mail amb instruccions per completar la subscripció als avisos d'aquest tràmit.
No s'ha pogut realitzar l'enviament. Si us plau, proveu-ho més tard.
Afegir avisos només amb correu electrònic

*  Camps obligatoris

  • El correu no és vàlid
  • Introduïu el text de la imatge

Normativa

  • ORDRE TSF/65/2018, d'11 de juny, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts a la contractació en el mercat ordinari de treball de persones amb discapacitat, de persones en situació o en risc d'exclusió procedents d'empreses d'inserció o de persones beneficiàries de la renda garantida de ciutadania.

    . Obre en una nova finestra. (DOGC  núm.  7643  publicat el 15/06/2018)
  • RESOLUCIÓ EMT/1245/2023, de 4 d'abril, per la qual es fa pública la convocatòria de l'any 2023 per a la concessió dels ajuts a la contractació en el mercat ordinari de treball de persones amb discapacitat, de persones en situació o en risc d'exclusió procedents d'empreses d'inserció o de persones beneficiàries de la renda garantida de ciutadania (ref. BDNS 687024).

    . Obre en una nova finestra. (DOGC  núm.  8895  publicat el 14/04/2023)

Què has de saber?

Què és?

Ajuts a la contractació en el mercat ordinari de treball de persones amb discapacitat, de persones en situació o risc d'exclusió procedents d'empreses d'inserció o de persones beneficiàries de la Renda Garantida de Ciutadania.

Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.

La petició genèrica no és vàlida per a la presentació de les sol·licituds d'aquest tràmit. Les sol·licituds presentades per petició genèrica no es tindran en compte i la data de presentació serà la data en què es presenti la nova sol·licitud utilitzant el formulari específic que trobeu en aquest tràmit.

Contacte: sioasdiversitat.treball@gencat.cat

En cas que necessiteu ajuda a l'hora de tramitar podeu consultar les Instruccions per a la presentació de la sol·licitud d’ajuts a la contractació en el mercat ordinari de treball de persones amb discapacitat, en situació o en risc d’exclusió procedents d’empreses d’inserció o de persones beneficiàries de la renda garantida de ciutadania per a l’any 2023 (G146NCTC-663)

 

  • Normativa aplicable

Organisme responsable

  • Departament d'Empresa i Treball
  • Secretaria de Treball

Altres organismes relacionats

  • Direcció General d'Economia Social i Solidària, el Tercer Sector i les Cooperatives
A qui va dirigit?
  • Empreses i professionals

A empreses del mercat ordinari de treball amb establiment operatiu a Catalunya (excepte les empreses de treball temporal, ETT). 

Terminis

El pots sol·licitar del 17 d'abril de 2023, a partir de les 9:00 h, fins al 30 de setembre, a les 15:00 h.

Amb tot, d'acord amb la normativa en matèria de procediment administratiu article 30.5 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre), com que el termini finalitza en un dia inhàbil, aquest s'allargarà fins al 2 d'octubre de 2023 a les 15:00 h, que és el següent dia hàbil.

 

Documentació

Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud

  1. Contracte/s de treball de la persona o persones per a qui se sol·licita la subvenció.
  2. Resolució sobre el reconeixement d'alta. Comunicat d'alta de la Seguretat Social de la persona treballadora per a qui es demana l'ajut: informe de dades per a la cotització de treballadors/ores per compte d'altri.
  3. Nòmines corresponents als mesos anteriors a la sol·licitud de la persona o persones treballadores per a qui es demana l'ajut.
  4. Relació nominal de treballadors (abans l'antic TC2). Documents de cotització corresponents als mesos anteriors a la sol·licitud de la persona o persones treballadores per a qui es demana l'ajut.
  5. Justificant de l'ingrés de les nòmines de la persona o persones per a les quals es demana l'ajut corresponent als mesos anteriors a la sol·licitud.
  6. Acreditació de la prerrogativa especial negociada amb l'Administració a causa de pròrroga, ajornament, moratòria, o qualsevol condició especial en relació amb els deutes tributaris i/o de Seguretat Social, si escau.
  7. Full de domiciliació bancària degudament omplert, si no s'ha presentat anteriorment, o han transcorregut més de cinc anys, o s'ha modificat el seu contingut, d'acord amb el model del Departament d'Economia i Hisenda. Documentació opcional.

Documentació que no caldrà adjuntar, però l'empresa sol·licitant haurà de custodiar

Escrit en què quedi constància que les persones contractades, per a qui se sol·licita l'ajut, donen el seu consentiment explícit per comunicar les dades a l'Administració i l'autoritzen per verificar el compliment de l'objecte de la subvenció, la consulta les dades relatives a la situació laboral, o el grau de discapacitat, o ser beneficiari de la Renda garantida de ciutadania (RGC), o de les persones treballadores procedents de les empreses d'inserció en els Registres interns.  

L'empresa facilitarà a les persones contractades, per a qui se sol·licita aquest ajut, el document d'autorització per consultar les seves dades laborals i la seva condició de persona destinatària i el guardarà en custòdia.  

Es posa a disposició un model d'autorització que es pot fer servir a tal fi:

  • Autorització per a la consulta de dades
Requisits

Els requisits que han de complir les empreses sol·licitants per obtenir la condició de beneficiaris d'aquesta subvenció són:

  1. Complir les obligacions tributàries davant l'Estat i la Generalitat de Catalunya i les obligacions davant la Seguretat Social. Aquest compliment s'ha de mantenir al llarg de tot el procediment: en el moment de presentar la sol·licitud, prèviament a la resolució d'atorgament i abans de rebre qualsevol pagament.
    Els deutes que estiguin ajornats es considera que compleixen el requisit d'estar al corrent de les obligacions.
  2. No estar subjectes a una ordre de recuperació pendent, després d'una decisió de la Comissió que declara un ajut il·legal i incompatible amb el mercat comú.
  3. No incórrer en cap de les circumstàncies que impedeixin adquirir la condició de beneficiari, que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  4. No haver estat sancionades, en resolució ferma, per la comissió d'infracció greu en matèria d'integració laboral de persones amb discapacitat o molt greu en matèria de relacions laborals o en matèria de seguretat i salut en el treball, de conformitat amb el text refós de la Llei sobre infraccions i sancions de l'ordre social aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, o, si han estat sancionades, que hagin aplicat les mesures correctores previstes i hagin abonat les quantitats requerides per aquest concepte.
  5. Les entitats amb un nombre de 50 persones treballadores o més han de complir l'obligació que estableix l'article 42 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, de donar ocupació almenys a un 2% de persones treballadores amb discapacitat sobre el nombre total de les de l'entitat, o de l'aplicació de les mesures alternatives de caràcter excepcional que regulen el Reial decret 364/2005, de 8 d'abril, i el Decret 86/2015, de 2 de juny.
  6. En el cas d'entitats amb una plantilla igual o superior a 25 persones, han de complir l'obligació, d'acord amb els agents socials, d'indicar els mitjans que utilitzen per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe, i intervenir-hi en els seus centres de treball, de conformitat amb la Llei 5/2008, del 24 d'abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
  7. Complir l'obligació de respectar la igualtat de tracte i d'oportunitats i, amb aquesta finalitat, adoptar mesures adreçades a evitar qualsevol tipus de discriminació laboral entre dones i homes. En el cas de les empreses de més de 250 persones treballadores, s'ha d'elaborar i aplicar amb caràcter obligatori un pla d'igualtat, d'acord amb el que estableix l'article 45 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre homes i dones (BOE núm. 71, de 23.3.2007).
  8. Disposar d'un sistema d'organització i de gestió de la prevenció d'acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals; el Reial decret 39/1997, d'1 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció, així com d'acord amb les modificacions posteriors introduïdes per la Llei 54/2003, de 12 de desembre, de reforma del marc normatiu de la prevenció de riscos laborals.
  9. Complir l'obligació que estableix l'article 13.5 de la Llei 26/2015, de 28 de juliol, del sistema de protecció a la infància i l'adolescència, conforme el personal de les entitats les activitats de les quals suposin l'accés i exercici a les professionals, oficis i activitats que impliquin contacte habitual amb menors, no pot haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i identitat sexual, que inclou l'agressió i abús sexual, l'assetjament sexual, l'exhibicionisme i la provocació sexual, la prostitució i l'explotació sexual i la corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans.
  10. Les entitats sol·licitants han de tenir seu social o centre de treball a Catalunya.
  11. Les empreses o les entitats han d'estar legalment constituïdes i inscrites als registres corresponents, i han de disposar dels llibres comptables, els registres diligenciats i els altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable al beneficiari en cada cas, així com els estats comptables i registres específics exigibles.
  12. No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o gènere.
  13. Informar si s'han demanat o obtingut altres ajuts públics o privats per a la mateixa activitat, fent constar la relació detallada amb l'entitat concedent i la quantitat sol·licitada i/o obtinguda.
  14. En el cas que les entitats beneficiàries tinguin centres laborals i establiments oberts al públic, atendre les persones usuàries en qualsevol de les llengües oficials de Catalunya i redactar, almenys en català, la senyalització i els cartells d'informació general de caràcter fix i els documents d'oferta de serveis per a les persones usuàries i consumidores dels establiments oberts al públic, d'acord amb la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística. 
  15. Adherir-se al codi ètic que figura com annex 2, en compliment de l'article 55.2 de la Llei 19/2014, del 29 de setembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, per regular i garantir la transparència de l'activitat pública i el dret d'accés de les persones a la informació i la documentació públiques.
  16. Les entitats sol·licitants han d'estar donades d'alta d'activitat econòmica.
  17. Les entitats sol·licitants han de complir qualsevol altra obligació legal o reglamentària que pugui afectar-los, els quals s'acrediten mitjançant una declaració responsable que s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud.
  18. L'acció subvencionada s'ha de dur a terme a Catalunya.
Taxes

No hi ha taxes associades a aquest tràmit. 

Altres informacions

En què consisteix l'ajut?

Se subvenciona la contractació iniciada durant l’any 2023 a jornada completa amb un contracte de treball mínim de 6 mesos de durada.

És un ajut de 7.560,00 euros per un contracte de treball de 12 mesos de durada.  Si el contracte té una durada inferior als 12 mesos se subvencionarà la part proporcional.

No se subvencionen els contractes de treball amb una jornada de treball a temps parcial.

Com es farà el pagament?

El pagament és un ajut directe pel total de l'import sol·licitat que s'ingressarà al compte corrent del beneficiari un cop s'hagi comprovat que compleix tots els requisits previstos a l'Ordre de bases i s’hagi notificat la resolució de concessió de l’ajut.

 

Bústia de correu: sioasdiversitat.tsf@gencat.cat.

Passos a fer

  1. 1

    Primer pas

    Sol·licitar

    Terminis
    Del 17/04/2023 al 02/10/2023

    Aquest tràmit només es pot fer per internet. 

    Cal que signeu el formulari de sol·licitud amb un certificat digital de representant de l'empresa en el cas de persones jurídiques o un certificat digital de persona física en el cas d'autònom.

     

    En cas que necessiteu ajuda a l'hora de tramitar podeu consultar les Instruccions per a la presentació de la sol·licitud d’ajuts a la contractació en el mercat ordinari de treball de persones amb discapacitat, en situació o en risc d’exclusió procedents d’empreses d’inserció o de persones beneficiàries de la renda garantida de ciutadania per a l’any 2023 (G146NCTC-663)

    Per Internet

    Formulari de sol·licitud

    Ves-hi . Ves a Formulari de sol·licitud

    Com fer el tràmit quan el sistema de tramitació no està operatiu: en el cas que el darrer dia de termini no pugueu realitzar el tràmit per una incidència en el sistema, s'ampliarà el termini als tres dies hàbils consecutius.

    Podeu consultar si hi ha alguna incidència a la secció Avisos i talls de servei, de la Seu electrònica de la Generalitat.

    Consulteu les condicions tècniques per a fer tràmits en línia

  2. 2

    Segon pas

    Consulta de l'estat del tràmit

    Podeu consultar l'estat del tràmit:

    Podeu consultar l'estat del tràmit:

    • A l'Àrea privada de Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
    • A l'Estat de les meves gestions (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
    • Al telèfon 012 (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
  3. 3

    Tercer pas

    Rebre resposta de l'Administració

    Quan es rep la resposta de l'Administració?

    Quan es rep la resposta de l'Administració?

    El termini màxim per emetre i notificar la resolució és de tres mesos a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud. Si transcorre aquest període i no s'ha dictat una resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà desestimada per silenci administratiu.

    Com es rep la notificació?

    La resolució de concessió dels ajuts es notificarà mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.

    Es pot presentar recurs?

    Sí, en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la notificació de la resolució, es pot presentar un recurs d'alçada davant la persona titular de la Secretaria de Treball del Departament d'Empresa i Treball mitjançant Canal Empresa.

Data d'actualització 12.05.2023
Loading...

Ajuda de Canal Empresa

Necessiteu ajuda sobre l'Àrea privada, la identificació i els certificats, la tramitació electrònica, les notificacions electròniques, les incidències,...?

Accediu a l'ajuda

Segueix les xarxes socials de Canal Empresa

  • Twitter's icon
  • Facebook's icon
  • Youtube's icon
With funding from
  • Amb el finançament de . Obre en una nova finestra.
Generalitat de Catalunya
  • Avís legal
  • Accessibilitat
  • Mapa Web
  • Política de galetes
  • Ajuda de Canal Empresa
  • Sobre Canal Empresa