Saltar al contingut principal
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat
Menú
  • Àrea privada. Obre en una nova finestra.
  • Contacte
  • Idioma: ca
    • Castellano
    • English
Cercador

Cercador

Formularis
Autoconsum
Autònoms
Obertura d'un centre de treball
Exàmens i carnets d'instal·ladors
Instal·lacions de baixa tensió

Canal Empresa

  • Inici
  • Què voleu fer?
  • Accedeix a “ Tràmits i formularis”
    • Cercador de tràmits
    • Tràmits per temes
    • Tràmits municipals i estatals
    • Estat de les meves gestions. Obre en una nova finestra.
    • Notificacions electròniques
    • Cerca guiada. Obre en una nova finestra.
    • Servei de Finançament Unificat. Obre en una nova finestra.
    • Taxes
    • Formularis més freqüents
    • Ajuda
    • Actualitat. Obre en una nova finestra.
    • Relació d’expedients desistits per manca de pagament de la taxa
    • Accedeix a “ Tràmits i formularis”

    Imatge 1: Cercador de tràmits
    Imatge 2: Tràmits per temes
    Imatge 3: Tràmits municipals i estatals

    Tràmits i formularis

    Espai de tramitació de Canal Empresa. Pots cercar els tràmits per temes, tipus i perfils, i també hi trobaràs tota la informació de suport a la tramitació.

    Accedeix a “ Tràmits i formularis”

  • Accedeix a “ Finestreta única empresarial”
    • Accedeix a “ Què és la FUE?”

      • Plans FUE
      • El recorregut de la FUE
      • Sobre Canal Empresa
      • Facilitació de l’activitat econòmica
      • Projectes de la FUE
      • Agilització de procediments per a l’activitat econòmica
      • Accedeix a “ Què és la FUE?”

    • Accedeix a “ Comunicació”

      • Butlletí infoFUE
      • Jornades i sessions
      • Identitat corporativa
      • Dades estadístiques
      • Accedeix a “ Comunicació”

    • Accedeix a “ Món local”

      • Què cal fer per adherir-se a la FUE?
      • Espai dels Ajuntaments i tècnics municipals
      • Informació d’interès sobre regulació de l’activitat per part dels ajuntaments
      • Accedeix a “ Món local”

    • Accedeix a “ Plans d'inspecció i control”

      • Barcelona
      • Tarragona
      • Accedeix a “ Plans d'inspecció i control”

    • Accedeix a “ Finestreta única empresarial”

    Imatge 1: Què és la FUE?
    Imatge 2: Comunicació
    Imatge 3: Món local

    Finestreta única empresarial

    En aquesta secció coneixereu tot el relacionat amb la Finestreta Única Empresarial: plans, projectes, butlletí infoFUE, jornades, material de comunicació, etc.

    Accedeix a “ Finestreta única empresarial”

  • Actualitat
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat

| Canal Empresa

  • Inici
  • Tràmits
  • Tràmits per temes
  • Certificats sanitaris per a les empreses alimentàries inscrites al Registre sanitari d’indústries i productes alimentaris de Catalunya (RSIPAC)
21217 - CCP - Certificat sanitari per a les empreses alimentàries inscrites al Registre Sanitari d'Indústries i Productes Alimentaris de Catalunya (RSIPAC) Departament de Salut canalempresaweb
  • Què has de saber?
  • Què és?
  • A qui va dirigit?
  • Terminis
  • Documentació
  • Requisits
  • Taxes
  • Altres Informacions

  • Passos a fer
  • 1. Sol·licitar
  • 2. Fer el pagament
  • 3. Consultar l'estat del tràmit
  • 4. Rebre resposta de l'Administració
Certificats sanitaris per a les empreses alimentàries inscrites al Registre sanitari d’indústries i productes alimentaris de Catalunya (RSIPAC) Sol·licitar el certificat
QUI Empreses i professionals
COM Per Internet
QUAN
En qualsevol moment

Sol·licitar

Necessites ajuda?

Subscripció avisos

Saber-ne
més

Certificats sanitaris per a les empreses alimentàries inscrites al Registre sanitari d’indústries i productes alimentaris de Catalunya (RSIPAC)

Sol·licitar

Necessites ajuda?

Subscripció avisos

Necessites ajuda?

Envia la teva consulta

  • Consultes, queixes i suggeriments

Ajuda en la tramitació

  • Ajuda del Canal Empresa
  • Suport a la tramitació
  • Telèfon 012

Subscripció als avisos informatius

Rebràs informació de novetats generals relacionades amb aquest tràmit com ara l’inici de terminis, canvis en els formularis, etc...

Afegir com a tràmit favorit a l'àrea privada

L'hi tindràs sempre disponible i pots triar si veure els avisos informatius allí o rebre'ls per correu.

Subscripció només amb un correu electrònic

Rebràs els avisos informatius al teu correu. Per gestionar les subscripcions, entra a la teva Àrea privada.

21217
Us hem enviat un e-mail amb instruccions per completar la subscripció als avisos d'aquest tràmit.
No s'ha pogut realitzar l'enviament. Si us plau, proveu-ho més tard.
Afegir avisos només amb correu electrònic

*  Camps obligatoris

  • El correu no és vàlid
  • Introduïu el text de la imatge

Normativa

  • Reglament (CE) núm. 852/2004 del Parlament Europeu i del Consell, de 29 d'abril de 2004, relatiu a la higiene dels productes alimentosos.

    . Obre en una nova finestra. (DOUE  núm.  L 139  publicat el 30/04/2004)
  • Reglament (CE) núm. 854/2004 del Parlament Europeu i del Consell, de 29 d'abril de 2004, pel qual s'estableixen normes específiques per a l'organització de controls oficials dels productes d'origen animal destinats al consum humà.

    . Obre en una nova finestra. (DOUE  núm.  L 139  publicat el 30/04/2004)
  • Reglament (CE) núm. 853/2004 del Parlament Europeu i del Consell, de 29 d'abril de 2004, pel qual s'estableixen normes específiques d'higiene dels aliments d'origen animal.

    . Obre en una nova finestra. (DOUE  núm.  L 139  publicat el 30/04/2004)
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

    . Obre en una nova finestra. (BOE  núm.  236  publicat el 02/10/2015)
  • LLEI 18/2009, del 22 d'octubre, de salut pública.

    . Obre en una nova finestra. (DOGC  núm.  5495  publicat el 30/10/2009)
  • LLEI 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.

    . Obre en una nova finestra. (DOGC  núm.  5686  publicat el 05/08/2010)
  • Reial decret 682/2014, d'1 d'agost, pel qual es modifica el Reial decret 191/2011, de 18 de febrer, sobre registre general sanitari d'empreses alimentàries i aliments, i altres quatre reglaments sobre aquesta matèria.

    . Obre en una nova finestra. (BOE  núm.  208  publicat el 27/08/2014)
  • Reial Decret 191/2011, de 18 de febrer, sobre Registre General Sanitari d'Empreses Alimentàries i Aliments

    . Obre en una nova finestra. (BOE  núm.  57  publicat el 08/03/2011)
  • DECRET 180/1994, de 13 de juliol, pel qual es modifiquen diversos procediments en matèries de la competència del Departament de Sanitat i Seguretat Social, a l'efecte de la seva adequació a les previsions de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

    . Obre en una nova finestra. (DOGC  núm.  1926  publicat el 27/07/1994)
  • Reglament (CE) núm. 282/2008 de la Comissió, de 27 de març  de 2008, sobre els materials i objectes de plàstic reciclat destinats a entrar en contracte amb aliments, pel qual es modifica el Reglament (CE) núm. 2023/2006.

    . Obre en una nova finestra. (DOUE  núm.  L 86  publicat el 28/03/2008)
  • Reglament (CE) núm. 2023/2006 de la Comissió, de 22 de desembre de 2006, relatiu a les bones pràctiques de fabricació de materials i objectes destinats a entrar en contacte amb els aliments.

    . Obre en una nova finestra. (DOUE  núm.  L 384  publicat el 29/12/2006)

Què has de saber?

Què és?

El certificat de lliure venda és el document mitjançant el qual l'Administració sanitària certifica determinades dades a les empreses i establiments alimentaris inscrits al Registre sanitari d'indústries i productes alimentaris de Catalunya (RSIPAC).

Les empreses poden sol·licitar diferents tipus de certificat de lliure venda:

1. Certificat de lliure venda d'empresa: dades censals i activitats inscrites al RSIPAC.

2. Certificat de lliure venda de producte: es fa constar que el responsable de la posada al mercat del producte resta sotmès als controls sanitaris preceptius i que els productes alimentaris que comercialitza són de lliure circulació i venda per al consum humà al territori espanyol i a la Unió Europea.

3. Certificat de sistema d'autocontrol basat en l'anàlisi de perills i punts de control crítics (APPCC) o guia de pràctiques correctes d'higiene (GPCH).

4. Certificat d'absència de contaminació radiològica ambiental i de no afectació als aliments.

Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aportis per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.

Per a les sol·licituds i/o comunicacions d’aquest tràmit s’han habilitat formularis específics, els quals són d’ús obligatori. Pots descarregar-te’ls des d’aquesta mateixa fitxa i sempre has de descarregar l’última versió publicada. En cas que presentis la sol·licitud i/o comunicació mitjançant altres formularis, aquests altres es consideraran no presentats.

  • Normativa aplicable

Organisme responsable

  • Departament de Salut
  • Secretaria de Salut Pública
A qui va dirigit?
  • Empreses i professionals

A les empreses alimentàries inscrites al Registre sanitari d’indústries i productes alimentaris de Catalunya (RSIPAC) i als responsables de la posada al mercat dels productes per als quals se sol·licita el certificat.

Aquestes empreses i persones físiques que realitzin activitat econòmica, professional, empresaris individuals o autònoms estan obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d’un procediment administratiu segons l’article 14.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre (BOE núm. 236, de 2 d’octubre de 2015) i l’ORDRE PDA/20/2019, de 14 de febrer (DOGC núm. 7814, de 20 de febrer).

Terminis

Es pot sol·licitar en qualsevol moment.

Documentació
Documents que cal presentar per iniciar el tràmit
  • Fitxes tècniques dels productes
    Per a la sol·licitud de certificats de producte. Tantes fitxes com productes declaren.
  • Etiquetes actuals dels productes
    Per a la certificació d'aliments per al consumidor final (complement alimentari i/o aliments destinats a grups especials de població). Tantes etiquetes com productes declara.
  • Justificant del pagament de les taxes
    Els establiments/operadors ubicats a Barcelona ciutat han d'ingressar l'import de les taxes al compte corrent de l'Agència de Salut Pública de Barcelona: ingressades al compte corrent d'aquesta entitat municipal: 2100-3000-17-2201727139 de "La Caixa". En el justificant hi ha de constar la raó social de l'establiment i en el concepte "Certificat de lliure venda".
  • Altres documents, si escau.
Informació Complementària

No cal aportar documentació en el cas que es sol·licitin els certificats de lliure venda següents:

  1. Certificat de lliure venda d’empresa.
  2. Certificat de sistema d’autocontrol basat en l’anàlisi de perills i punts de control crítics (APPCC) o guia de pràctiques correctes d’higiene (GPCH).
    IMPORTANT: per sol·licitar aquest certificat és necessari que prèviament hagis superat una auditoria de manera favorable.
  3. Certificat d’absència de contaminació radiològica ambiental i de no afectació als aliments.

L’autoritat sanitària competent pot requerir la documentació complementària que consideri necessària.

Documents

Manual de tramitació per a les empreses
Requisits

Els requisits per demanar la certificació són:

  1. Constar inscrit al Registre sanitari d’indústries i productes alimentaris de Catalunya (RSIPAC). Podeu fer la consulta clicant l’enllaç següent.
  2. Que el sol·licitant sigui titular o representant de l’empresa o responsable de la posada al mercat del producte o activitat per als quals se sol·licita el certificat.
  3. En el cas que sol·licitis un certificat de sistema d’autocontrol basat en l’anàlisi de perills i punts de control crítics (APPCC) o guia de pràctiques correctes d’higiene (GPCH) és imprescindible que hàgis superat prèviament una auditoria amb resultat favorable.
  4. Per sol·licitar un certificat de producte de complements alimentosos i aliments destinats a grups especials de població el domicili social ha d'estar ubicat a Catalunya.
Taxes

15.1

Informació Complementària

L'import de la taxa és variable i la calcula el mateix formulari.

Pots demanar diferents tipus de certificat en una mateixa sol·licitud. La taxa que se't aplicarà és per tipus de certificat amb excepció del certificat de lliure venda de producte en el qual la taxa s’incrementa en funció del nombre de productes que sol·licitis.

Recordar que allò que prima a l'hora de pagar les taxes a un lloc o un altre és l'adreça de l'establiment llevat del certificat de productes de complements alimentosos i/o aliments destinats a grups especials de població, que es paga la taxa en funció de l’òrgan competent segons l’adreça social.

Els establiments/operadors ubicats a Barcelona ciutat han d'ingressar l'import de les taxes al compte corrent de l'Agència de Salut Pública de Barcelona: 2100-3000-17-2201727139 de "La Caixa". En el justificant hi ha de constar la raó social de l'establiment i en el concepte "Certificat de lliure venda".

Altres Informacions
  • Si l’empresa vol fer constar diferents establiments, ha de fer una sol·licitud per a cadascun dels establiments.
  • Pots seleccionar un màxim de dos idiomes per certificat. Un dels idiomes d'expedició serà sempre castellà o català.
  • Si sol·licites un certificat de producte de complements alimentosos i aliments destinats a grups especials de població fes-ho constar al camp "observacions" del formulari. Aquest certificat s'ha de sol·licitar a la comunitat autònoma del domicili social de l'empresa, per tant només s'expediran aquells en el que el domicili social de l'empresa estigui ubicat a Catalunya.
  • Per a consultes tècniques, diferenciades dels dubtes estrictament administratius i de procediment que han de ser atesos a través del 012, et pots adreçar als telèfons següents de la Secretaria de Salut Pública del Departament de Salut i a la Direcció de Seguretat Alimentària de l’Agència de Salut Pública de Barcelona en el cas de les empreses o establiments ubicats al municipi de Barcelona.
    • Servei de Protecció de la Salut a Barcelona, c. de Roc Boronat, 81-95, 08005 Barcelona (spsb@gencat.cat ). Tel. 935 513 900
    • Servei de Protecció de la Salut a Girona, pl. de Pompeu Fabra, 1, 17002 Girona (girona@gencat.cat). Tel. 872 975 000
    • Servei de Protecció de la Salut a la Catalunya Central, Muralla de Sant Francesc, 49, 4a planta. Edifici Pere III, 08241 Manresa (cc@gencat.cat). Tel. 938 753 382.
    • Servei de Protecció de la Salut a Lleida, Alt Pirineu i Aran, av. de l’Alcalde Rovira Roure, 2, 25006 Lleida (apslleida.salut@gencat.cat). Tel. 973 701 600
    • Servei de Protecció de la Salut al Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre, av. de Maria Cristina, 54, 43002 Tarragona (tar@gencat.cat). Tel. 977 224 151 i a la plaça Gerard Vergés, 1, 43500 Tortosa aps.ebre@gencat.cat tel. 977495400.
    • Agència de Salut Pública de Barcelona - Direcció de Seguretat Alimentària. Plaça Lesseps, 1, 08023, Barcelona (isal@aspb.cat). T 932 384 545

Passos a fer

  1. 1

    Primer pas

    Sol·licitar

    Aquest tràmit només el pots fer per Internet. Si ets una persona jurídica, has de signar el formulari mitjançant un certificat digital de representació.

    Si signes en nom propi, ho has de fer mitjançant idCAT mòbil o certificat digital.

    Per Internet

    Certificat de lliure venda

    Ves-hi . Ves a Certificat de lliure venda

    Com s’ha de fer?

    1. Descarregueu el formulari de Sol·licitud de certificat sanitari per a les empreses alimentàries inscrites al Registre sanitari d’indústries i productes alimentaris (RSIPAC).
    2. Empleneu el formulari i adjunteu-hi la documentació que s’indica en el mateix formulari de sol·licitud, d’acord amb el certificat sol·licitat. Recordeu que els noms dels fitxers adjunts no poden contenir espais en blanc, accents ni dièresi.
    3. Valideu el formulari (el formulari només es valida si n’heu emplenat totes les dades).
    4. Envieu el formulari. Per poder enviar-lo, cal que signeu la tramesa amb el vostre certificat digital o sistema idCat mòbil. La signatura ha de ser la de la persona sol·licitant o representant legal.
    5. Envieu el formulari. En el moment que envieu el formulari, rebreu l’acusament de recepció i la còpia del formulari enviat. És important que l’imprimiu o el deseu perquè conté el registre d’entrada (data en què s’ha iniciat aquest procediment administratiu) i l’identificador del tràmit, que permet fer el seguiment de canvis d’estat de la tramitació.

    Aspectes importants a tenir en compte al fer la sol·licitud:

    • Recordeu que és obligatori emplenar tots els camps destacats en vermell. Si no ho feu, quan valideu la sol·licitud us sortirà un missatge d’error i no us deixarà enviar-la fins que ho solucioneu.
    • Si cliqueu el botó “següent” al final d’una pàgina, el sistema validarà totes les dades introduïdes en aquella pàgina i us informarà si hi ha alguna errada (camp no emplenat, format incorrecte,...) perquè l’esmeneu.
    • Pareu atenció especial al fet que en alguns camps hi ha llistes desplegables.
    • Per afegir la “documentació adjunta” heu de clicar a sobre del botó “adjunta” i després podreu cercar al vostre ordinador el document corresponent i adjuntar-lo. Recordeu que el pes del formulari més els documents adjunts no pot ser superior a 5 Mb.
    • Un mateix formulari no serveix per a diferents sol·licituds; un cop enviada una sol·licitud, si voleu enviar-ne una altra, cal que us torneu a descarregar la plantilla del formulari i la ompliu de nou.
    • El tràmit admet signatura de persona jurídica i de persona física. Si sou persona jurídica heu d'enviar el formulari fent servir un certificat de la persona que consta en el formulari com a titular o representant o bé donant-se d'alta el representant a idCat mòbil.
    • Per accedir a les notificacions electròniques consulteu la següent adreça del canal empresa que us pot ser d’utilitat: http://canalempresa.gencat.cat/ca/tramits-i-formularis/notificacions-electroniques/
    • Si sol·liciteu un certificat de producte de complements alimentosos i aliments destinats a grups especials de població feu-lo constar al camp "observacions" del formulari. Aquest certificat s'ha de sol·licitar a la comunitat autònoma del domicili social de l'empresa, per tant només s'expediran aquells en el que el domicili social de l'empresa estigui ubicat a Catalunya.

    En cas que tingueu problemes de tramitació, en primer lloc consulteu les recomanacions de l’apartat Ajuda de Canal Empresa. També podeu consultar l'apartat Suport a la tramitació de Tràmits gencat.

    En segon lloc, un cop confirmat que disposeu de tots els mitjans necessaris i que heu procedit de la manera indicada, comproveu a l’apartat Avisos i talls de servei de la Seu electrònica, si s’ha produït un tall de servei o incidència. Cerqueu les incidències del servei per l’any corresponent i odeneu-les per “Data i hora d'inici” en ordre descendent per veure la més recent. Si no podeu tramitar per una incidència en el sistema, torneu a provar-ho més tard.

    Per rebre assistència tècnica truqueu al 012.

  2. 2

    Segon pas

    Fer el pagament

    Pagament en línia des de l’enllaç de pagament:

    Pagament en línia des de l’enllaç de pagament:

    Amb targeta bancària Visa o Mastercard de qualsevol entitat.

    • Pagar en el moment d’enviar el formulari.

    Quan enviïs el formulari després d’emplenar-lo, apareixerà un enllaç des del qual podràs pagar l’import amb targeta bancària.

    • Pagar més tard.

    Si tens identificació digital, has d’anar a l’Àrea privada, seleccionar el tràmit i fer el pagament.

    Si no tens identificació digital, has d’anar a l’Estat de les meves gestions, introduir el codi de tràmit (ID), que trobaràs a l’acusament de rebuda que s’ha generat quan has finalitzat el tràmit, i el número d’identificació (NIF, NIE, etc.) i fer el pagament.

    Pots visualitzar també el vídeo que t’explica com has de pagar una taxa des del tràmit: https://www.youtube.com/watch?v=8AYSd0y-An4&t=14s

     

    Pagament amb carta de pagament:

    Per descarregar-te la carta de pagament, has d’entrar al detall del tràmit a l’Àrea privada o a l’Estat de les meves gestions, i desplegar l’apunt de pagament). També hi pot haver tràmits en què s’inclogui la carta de pagament en l’acusament de rebuda, en la segona pàgina.

    Des d'aquí pots pagar amb el codi RIN (un número que apareix a sota del codi de barres corresponent a la liquidació), que apareix a la carta de pagament que s’emet amb l’acusament de rebuda un cop enviat el formulari.

    Si tens problemes per obrir l’enllaç per pagar amb Internet Explorer, canvia de navegador. Es poden produir problemes de compatibilitat amb el web que t’impedeixin veure’n el contingut.

    Has de fer el pagament de la taxa per poder continuar la tramitació.

  3. 3

    Tercer pas

    Consultar l'estat del tràmit

    Per fer el seguiment de les teves gestions i tràmits, pots accedir-hi a través de:

    Per fer el seguiment de les teves gestions i tràmits, pots accedir-hi a través de:

    • Estat de les meves gestions
    • Àrea privada

    Estat de les meves gestions

    1. Accedeix a l’Estat de les meves gestions.
    2. Introdueix el codi identificador de la gestió (ID), que és un codi alfanumèric que s’obté amb l’acusament de rebuda de la gestió, i el número d’identificació (DNI, NIE, passaport, NIF d’empresa o document d’empresa estrangera) que es va posar al formulari de la sol·licitud. Amb aquest codi identificador podràs consultar l’estat de les teves gestions sense certificat digital.

    Des del detall del tràmit o gestió obtindràs informació de l’estat en què es troben.

    Àrea privada

    Pots fer el seguiment de tots els teus tràmits i gestions i actualitzar les teves dades personals.

    Per accedir a l’Àrea privada, t’has d’identificar mitjançant certificat digital o contrasenya d’un sol ús.

    Per accedir a l’Estat de les meves gestions, no és necessari que t’identifiquis.

  4. 4

    Quart pas

    Rebre resposta de l'Administració

    Quan rebré la resposta?

    Quan rebré la resposta?

    L’Administració un cop s’ha verificat el compliment dels requisits establerts emet el certificat.

    En el cas que l’empresa o l’establiment sol·licitant no consti inscrit en el Registre sanitari d’indústries i productes alimentaris de Catalunya (RSIPAC) o no reuneixi els requisits necessaris per a l’obtenció del certificat, rebreu una comunicació indicant el motiu pel qual no se us expedeix el certificat.

    Com rebré la resposta?

    Rebràs una notificació mitjançant e-NOTUM.

Data d'actualització 19.09.2023

Tràmits relacionats

  • Registre sanitari d'indústries i productes alimentaris de Catalunya (RSIPAC)
Loading...

Ajuda de Canal Empresa

Necessiteu ajuda sobre l'Àrea privada, la identificació i els certificats, la tramitació electrònica, les notificacions electròniques, les incidències,...?

Accediu a l'ajuda

Segueix les xarxes socials de Canal Empresa

  • Icona de Twitter
  • Icona de Facebook
  • Icona de Youtube
Amb el finançament de
  • Amb el finançament de . Obre en una nova finestra.
Generalitat de Catalunya
  • Avís legal
  • Accessibilitat
  • Mapa Web
  • Política de galetes
  • Ajuda de Canal Empresa
  • Sobre Canal Empresa