Què has de saber?
Quan una empresa de l'àmbit industrial, d'acord amb el protocol de col·laboració dels jutjats mercantils, es trobi en situació de concurs, preconcurs o d'acord de refinançament; o bé estigui en procés de relleu generacional, reorientació del model de negoci o de recerca d’un soci, pot comunicar-ho a l'Administració.
D'aquesta manera, la unitat competent de la Generalitat podrà posar en contacte a aquestes empreses amb persones interessades a invertir-hi. D'aquesta manera es pot arribar a millorar o revertir la situació de dificultat.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Organisme responsable
- Empreses i professionals
- A les persones administradores d'una empresa de l'àmbit industrial en situació de dificultat.
- A persones propietàries d'una empresa de l'àmbit industrial en situació de dificultat.
- A persones administradores concursals designades, en el cas que n'hi hagi.
- A persones mediadores designades, en el cas que n'hi hagi.
Aquest tràmit es pot sol·licitar en qualsevol moment.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Definició de situació de dificultat
Es considera que una empresa està en situació de dificultat quan, d'acord amb el protocol de col·laboració dels jutjats mercantils, aquesta es troba en situació de concurs, preconcurs o d'acord de refinançament; així com trobar-se en un procés de relleu generacional, reorientació del model de negoci o de recerca d’un soci.
Com funciona la comunicació?
D’acord amb el protocol de col·laboració amb els jutjats mercantils, i amb la finalitat de preservar el teixit productiu i el manteniment de l’ocupació en els sectors industrials i de serveis a la producció, les empreses que es trobin en situació de dificultat comunicaran aquest fet, mitjançant el formulari que es troba al 'Pas 1. Comunicar', a la Sub-direcció d’Inversió Industrial. Aquesta Subdirecció farà d'intermediària entre les empreses i les persones que hi puguin estar interessades a invertir per tal de cercar alternatives i oportunitats de negoci.
Passos a fer
-
Primer pas
Comunicar
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb l’idCATMòbil o un certificat digital de:
- Persona física
- Persona jurídica
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l’Administració
Quan i com es rep la resposta?
Quan i com es rep la resposta?
En el moment d'enviar el formulari la persona que efectuï el tràmit rebrà l'acusament de rebuda i còpia del formulari enviat. En aquest moment l'Administració entendrà que s'ha realitzat el tràmit.