Què has de saber?
L’habitatge d'ús turístic és l'habitatge que és cedit pel seu propietari, directament o indirectament, a tercers, a canvi de contraprestació econòmica per a una estada de temporada i en condicions de disponibilitat immediata. Es considera estada de temporada tota ocupació de l'habitatge per un període de temps continu igual o inferior a 31 dies. Els habitatges d'ús turístic se cedeixen sencers, i no se'n permet la cessió per estances.
Mitjançant la realització d'aquest tràmit el propietari inicia el procediment d'habilitació corresponent, de competència municipal, i previ abonament de la taxa municipal, si s'escau, ja podrà iniciar l'activitat. Un cop l’ajuntament hagi comunicat a l’administració turística de la Generalitat de Catalunya les dades definitives de l’habilitació, es realitzarà la inscripció al Registre de Turisme.
Abans de realitzar aquest tràmit cal consultar a l’ajuntament si existeix alguna suspensió o limitació d’aquest tipus d’habilitacions d’habitatges d’ús turístic en aquest municipi. Podeu fer la consulta a la seu electrònica de l’ajuntament on està ubicada l’activitat.
En el cas que es realitzi el tràmit i el municipi on es troba l’habitatge hagi acordat una suspensió d’habilitacions aquesta comunicació es tindrà per no presentada i, per tant, no generarà cap efecte jurídic.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Per garantir que esteu fent servir la darrera versió dels formularis en el moment de la tramitació, cal que cada vegada que els hàgiu d'utilitzar us els descarregueu. Si reutilitzeu els documents per altres ocasions, es pot donar el cas que presenteu una versió obsoleta.
- Ciutadania
- Empreses i professionals
A les persones propietàries d’habitatges d’ús turístic ubicats a Catalunya.
Aquest tràmit es pot sol·licitar en qualsevol moment.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Les modificacions que es fan mitjançant aquest tràmit són, per exemple una variació en la capacitat de l'habitatge, un canvi d'empresa de manteniment o del telèfon d'atenció immediata, etc.
En el cas de voler fer un canvi de titular, aquest s'ha de fer mitjançant la modalitat Canviar la persona titular
Passos a fer
-
Primer pas
Modificar
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb
- Certificat digital o idCATMòbil de persona física sol·licitant (autònoms)
- Certificat digital de representant legal de la persona jurídica sol·licitant (representant de l'empresa amb poders totals)
Cal que empleneu el formulari i annexeu tots els documents necessaris.
Un cop realitzeu l’enviament rebreu:- Codi id. com a identificador del tràmit
- Document d’acusament de rebuda amb còpia del registre del formulari enviat, com a justificant del tràmit
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF)
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan i com es rep la resposta?
Quan i com es rep la resposta?
Les comunicacions prèvies presentades d'acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada davant la finestreta única empresarial, moment a partir del qual es pot exercir l'activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de les taxes corresponents. La presentació de la comunicació prèvia faculta l'Ajuntament per verificar la conformitat de les dades que s'hi contenen.