Què has de saber?
Els procediments administratius d'extinció de contractes de treball (acomiadament col·lectiu), de suspensió temporal de contractes de treball, o de reducció temporal de jornada, són aquells basats en causes econòmiques, tècniques, organitzatives, productives, o de força major.
La petició genèrica no és vàlida per a la presentació de les sol·licituds d'aquest tràmit.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Consulteu les preguntes freqüents
Instrucció 3/2022, d'1 d'abril, sobre el procediment provisional aplicable al Mecanisme RED de Flexibilitat i Estabilització de l'Ocupació.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
- Empreses i professionals
A empresaris/àries.
Aquest tràmit es pot sol·licitar en qualsevol moment. També es pot demanar amb efectes retroactius.
Documents que cal presentar per iniciar el tràmit
- En cas de mesures temporals (suspensió de contractes i reducció de jornada) s’ha de presentar el següent annex:
- Annex de dades de persones afectades (mesures temporals)
- Pel que fa al camp Número d’expedient: no l’ha d’emplenar l’empresa, atès que quan es presenta l’expedient encara no es pot saber quin és aquest número. Aquesta informació l’afegeix posteriorment l’autoritat laboral per trametre el document al Ministeri amb la informació completa.
- Annex de dades de persones afectades (mesures temporals)
- Pel que fa al camp Tipus d’ERTO, l’empresa ha d’emplenar el camp indicant un dels codis del llistat següent
- 088: ERTO FORÇA MAJOR ART. 47 ET (ERTOs per causa de força major temporal)
- 095: ERTOs IMPEDIMENTS ART. 47.6 ET (ERTOs per causa de força major temporal determinada per impediments en l'activitat normalitzada de l'empresa).
- 096: ERTOs LIMITACIONS ART. 47.6 ET (ERTOs per causa de força major temporal determinada per limitacions en l'activitat normalitzada de l'empresa)
- En el cas de mesura d’acomiadament col·lectiu (extinció de contractes) s’ha de presentar el següent annex:
Documentació que cal adjuntar després del requeriment automàtic:
- Memòria explicativa de les causes
- Mitjans de prova per acreditar les causes de força major al·legades (opcional).
Informació complementària
Per tal d'emplenar l'Annex de dades de persones afectades (mesures temporals) haureu de seguir les Instruccions següents.
Avís: Recordeu que el document només es pot presentar descarregant-lo des d'aquesta fitxa de tràmit o des del formulari, sense manipular, i només introduint les dades d’acord amb les INSTRUCCIONS de l’enllaç anterior. El full de càlcul està creat amb macros que detecta els errors quan cliqueu el botó “Validar Excel”, s’ha de tenir en compte que si envieu el document amb errors no s’admetrà la seva presentació a la seu electrònica del Ministeri de Treball i Economia Social (MITES), amb els efectes que això pot comportar per a les exoneracions de quotes a la Seguretat Social.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de:
- Persona física.
- Persona jurídica.
- Persona vinculada.
-
Segon pas
Consulta de l'estat del tràmit
Podeu consultar l'estat del tràmit:
Podeu consultar l'estat del tràmit:
- A l'Àrea privada de Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l'Estat de les meves gestions (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
El termini per dictar resolució és de cinc dies, a comptar des de la data de la sol·licitud. Si no es dicta resolució en aquest termini, l’expedient s’ha d’entendre autoritzat per silenci [...]
El termini per dictar resolució és de cinc dies, a comptar des de la data de la sol·licitud. Si no es dicta resolució en aquest termini, l’expedient s’ha d’entendre autoritzat per silenci administratiu. Tanmateix, en el cas dels expedients per força major ordinària (ex. per causa d’incendis, inundacions, expropiació forçosa...) es podrà suspendre el termini, si escau, fins que la Inspecció de Treball trameti l’informe preceptiu a l’Autoritat Laboral, amb un límit màxim, en tot cas, de 10 dies hàbils a comptar des de la sol·licitud.