Saltar al contingut principal
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat
Menú
  • Àrea privada. Obre en una nova finestra.
  • Contacte
  • Idioma: ca
    • Castellano
Cercador

Cercador

Formularis
Autoconsum
Autònoms
Obertura d'un centre de treball
Exàmens i carnets d'instal·ladors
Instal·lacions de baixa tensió

Canal Empresa

  • Inici
  • Què voleu fer?
  • Accedeix a “ Tràmits i formularis”
    • Cercador de tràmits
    • Tràmits per temes
    • Tràmits municipals i estatals
    • Estat de les meves gestions. Obre en una nova finestra.
    • Notificacions electròniques
    • Cerca guiada. Obre en una nova finestra.
    • Servei de Finançament Unificat. Obre en una nova finestra.
    • Taxes
    • Formularis més freqüents
    • Ajuda
    • Actualitat. Obre en una nova finestra.
    • Relació d’expedients desistits per manca de pagament de la taxa
    • Accedeix a “ Tràmits i formularis”

    Imatge 1: Cercador de tràmits
    Imatge 2: Tràmits per temes
    Imatge 3: Tràmits municipals i estatals

    Tràmits i formularis

    Espai de tramitació de Canal Empresa. Pots cercar els tràmits per temes, tipus i perfils, i també hi trobaràs tota la informació de suport a la tramitació.

    Accedeix a “ Tràmits i formularis”

  • Accedeix a “ Finestreta única empresarial”
    • Accedeix a “ Què és la FUE?”

      • Plans FUE
      • El recorregut de la FUE
      • Sobre Canal Empresa
      • Facilitació de l’activitat econòmica
      • Projectes de la FUE
      • Agilització de procediments per a l’activitat econòmica
      • Accedeix a “ Què és la FUE?”

    • Accedeix a “ Comunicació”

      • Butlletí infoFUE
      • Jornades i sessions
      • Identitat corporativa
      • Dades estadístiques
      • Accedeix a “ Comunicació”

    • Accedeix a “ Món local”

      • Què cal fer per adherir-se a la FUE?
      • Espai dels Ajuntaments i tècnics municipals
      • Informació d’interès sobre regulació de l’activitat per part dels ajuntaments
      • Accedeix a “ Món local”

    • Accedeix a “ Plans d'inspecció i control”

      • Barcelona
      • Tarragona
      • Accedeix a “ Plans d'inspecció i control”

    • Accedeix a “ Finestreta única empresarial”

    Imatge 1: Què és la FUE?
    Imatge 2: Comunicació
    Imatge 3: Món local

    Finestreta única empresarial

    En aquesta secció coneixereu tot el relacionat amb la Finestreta Única Empresarial: plans, projectes, butlletí infoFUE, jornades, material de comunicació, etc.

    Accedeix a “ Finestreta única empresarial”

  • Actualitat
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat

| Canal Empresa

  • Inici
  • Tràmits
  • Tràmits per temes
  • Procediment d'acomiadament col·lectiu, de suspensió de contractes i de reducció de jornada (arts. 47 i 51 ET)
  • Comunicar expedient de regulació d'ocupació per causes ETOP :
    FASE 1: Comunicació inicial del període de consultes
6040 - Procediment d'acomiadament col·lectiu, de suspensió de contractes i de reducció de jornada (arts. 47 i 51 ET) Departament d'Empresa i Treball canalempresaweb
  • Què has de saber?
  • Què és?
  • A qui va dirigit?
  • Terminis
  • Documentació
  • Taxes
  • Altres informacions

  • Passos a fer
  • 1. Comunicar
  • 2. Consulta de l'estat del tràmit
Procediment d'acomiadament col·lectiu, de suspensió de contractes i de reducció de jornada (arts. 47 i 51 ET) Comunicar expedient de regulació d'ocupació per causes ETOP :
FASE 1: Comunicació inicial del període de consultes
QUI Empreses i professionals
COM Per Internet
QUAN
En qualsevol moment

Comunicar

Subscripció avisos

Saber-ne
més

Procediment d'acomiadament col·lectiu, de suspensió de contractes i de reducció de jornada (arts. 47 i 51 ET)

Comunicar

Subscripció avisos

Necessites ajuda?

Subscripció als avisos informatius

Rebràs informació de novetats generals relacionades amb aquest tràmit com ara l’inici de terminis, canvis en els formularis, etc...

Afegir com a tràmit favorit a l'àrea privada

L'hi tindràs sempre disponible i pots triar si veure els avisos informatius allí o rebre'ls per correu.

Subscripció només amb un correu electrònic

Rebràs els avisos informatius al teu correu. Per gestionar les subscripcions, entra a la teva Àrea privada.

2d790c4ea1c9a3100c4ea1c9a3108d0c1e0aRCRD
6040
Us hem enviat un e-mail amb instruccions per completar la subscripció als avisos d'aquest tràmit.
No s'ha pogut realitzar l'enviament. Si us plau, proveu-ho més tard.
Afegir avisos només amb correu electrònic

*  Camps obligatoris

  • El correu no és vàlid
  • Introduïu el text de la imatge

Normativa

  • Instrucció 3/2022, d'1 d'abril, sobre el procediment provisional aplicable al Mecanisme RED de Flexibilitat i Estabilització de l'Ocupació

  • Reial decret llei 2/2022, de 22 de febrer, pel qual s'adopten mesures urgents per a la protecció dels treballadors autònoms, per a la transició cap als mecanismes estructurals de defensa de l'ocupació, i per a la recuperació econòmica i social de l'illa de la Palma, i es prorroguen determinades mesures per fer front a situacions de vulnerabilitat social i econòmica.

    . Obre en una nova finestra.
  • Reial decret llei 32/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reforma laboral, la garantia de l'estabilitat a l'ocupació i la transformació del mercat de treball.

    . Obre en una nova finestra.
  •  
    Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors.

    . Obre en una nova finestra. (BOE  núm.  255  publicat el 24/10/2015)
  • REIAL DECRET 1483/2012, de 29 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament dels procediments d'acomiadament col·lectiu i de suspensió de contractes i reducció de jornada.

    . Obre en una nova finestra. (BOE  núm.  261  publicat el 30/10/2012)
  • Ordre TAS/2865/2003, de 13 d'octubre, per la qual es regula el conveni especial en el sistema de la Seguretat Social

    . Obre en una nova finestra. (BOE  núm.  250  publicat el 18/10/2003)
  • Ordre TMS/397/2019, de 4 d'abril, per la qual es modifica l¿Ordre TAS/2865/2003, de 13 d'octubre, per la qual es regula el conveni especial en el sistema de la Seguretat Social

    . Obre en una nova finestra. (BOE  núm.  84  publicat el 08/04/2019)
  • REIAL DECRET 1484/2012, de 29 d'octubre, sobre les aportacions econòmiques a realitzar per les empreses amb beneficis que realitzin acomiadaments col·lectius que afectin treballadors de cinquanta o més anys.

    . Obre en una nova finestra. (BOE  núm.  261  publicat el 30/10/2012)
  • CORRECCIÓ D'ERRADES del Reial decret 1484/2012, de 29 d'octubre, sobre les aportacions econòmiques que han de fer les empreses amb beneficis que realitzin acomiadaments col·lectius que afectin treballadors de cinquanta anys o més.

    . Obre en una nova finestra. (BOE  núm.  270  publicat el 09/11/2012)

Què has de saber?

Què és?

Els procediments administratius d'extinció de contractes de treball (acomiadament col·lectiu), de suspensió temporal de contractes de treball, o de reducció temporal de jornada, són aquells basats en causes econòmiques, tècniques, organitzatives, productives, o de força major.  

La petició genèrica no és vàlida per a la presentació de les sol·licituds d'aquest tràmit.

Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.

Consulteu les preguntes freqüents

Instrucció 3/2022, d'1 d'abril, sobre el procediment provisional aplicable al Mecanisme RED de Flexibilitat i Estabilització de l'Ocupació.

  • Normativa aplicable

Organisme responsable

  • Departament d'Empresa i Treball
  • Secretaria de Treball

Altres organismes relacionats

  • Direcció General de Relacions Laborals, Treball Autònom, Seguretat i Salut Laboral
A qui va dirigit?
  • Empreses i professionals

A empresaris/àries.

Terminis

L'empresa ha de comunicar l'inici del procediment d'acomiadament col·lectiu, de suspensió de contractes i de reducció de jornada a l'Autoritat Laboral, simultàniament a la comunicació de l'obertura del període de consultes als representants legals dels treballadors.

Documentació

Documentació que cal adjuntar al formulari:

  1. En cas de mesures temporals (suspensió de contractes i reducció de jornada) s’han de presentar els següents 2 annexos:
    • Annex de dades 1, de persones afectades (mesures temporals) 

      • Pel que fa al camp Número d’expedient: no l’ha d’emplenar l’empresa, atès que quan es presenta l’expedient encara no es pot saber quin és aquest número. Aquesta informació l’afegeix posteriorment l’autoritat laboral per trametre el document al Ministeri amb la informació completa.
      • Pel que fa al camp Tipus d’ERTO, l’empresa ha d’emplenar el camp indicant següent el següent codi d’ERTO ETOP:
        • 087 ERTE ETOP art.47 ET(ERTES per causes tècniques, econòmiques, organitzatives o de producció)
    • Annex de dades 2 (mesures temporals) 

  2. En el cas de mesura d’acomiadament col·lectiu (extinció de contractes) s’ha de presentar el següent annex:
    • Annex únic per a expedients amb mesures d'acomiadaments col·lectiu (d'extinció de contractes) G146NRL-063

 

Documentació que cal adjuntar després del requeriment automàtic

En el formulari no es poden adjuntar fitxers de pes elevat (Mb), per tant, la resta de documentació caldrà adjuntar-la mitjançant l'"Àrea privada" (requeriment automàtic). Les indicacions de com fer-ho es trobaran en el rebut de presentació del formulari. El termini per adjuntar aquesta documentació és de 24 hores a partir de la presentació del formulari.

Instruccions sobre quina documentació cal adjuntar segons la causa.

 

Informació complementària

Per tal d'emplenar l'Annex de dades 1, de persones afectades (mesures temporals)  haureu de seguir les Instruccions següents.

Avís: Recordeu que el document només es pot presentar descarregant-lo des d'aquesta fitxa de tràmit o des del formulari, sense manipular, i només introduint les dades d’acord amb les INSTRUCCIONS de l’enllaç anterior. El full de càlcul està creat amb macros que detecta els errors quan cliqueu el botó “Validar Excel”, s’ha de tenir en compte que si envieu el document amb errors no s’admetrà la seva presentació a la seu electrònica del Ministeri de Treball i Economia Social (MITES), amb els efectes que això pot comportar per a les exoneracions de quotes a la Seguretat Social.

Taxes

No hi ha taxes associades a aquest tràmit.

Altres informacions

L'Autoritat Laboral competent informa dels mecanismes de garantia del procediment i ofereix els següents serveis:

  1. L'autoritat laboral pot efectuar advertiments i recomanacions (que trasllada a ambdues parts).
    L'empresari ha de contestar per escrit, abans de finalitzar el període de consultes.
    L'empresari ha de donar trasllat de la resposta als representants dels  treballadors.
  2. La representació del treballadors pot efectuar observacions en tot moment a l'autoritat laboral.
  3. L'autoritat laboral pot dirigir propostes i recomanacions a les parts sobre les mesures socials (i pla de Recol·locació en el seu cas), considerant la situació econòmica de l'empresa.
  4. L'autoritat laboral pot efectuar actuacions d'assistència per cercar solucions (a petició de part o per pròpia iniciativa).
  5. L'autoritat laboral pot realitzar actuacions de mediació a petició d'ambdues parts: la sol·licitud de mediació s'haurà de presentar en el termini de 3 dies des de l'inici del procediment.

Passos a fer

  1. 1

    Primer pas

    Comunicar

    Aquest tràmit només es pot fer per internet.

    Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de:

    • Persona física.
    • Persona jurídica.
    • Persona vinculada.

    Per Internet

    Formulari de comunicació

    Ves-hi . Ves a Formulari de comunicació

    En cas que no pugueu tramitar per una incidència en el sistema, torneu a provar-ho més tard.

    Consulteu les condicions tècniques per a fer tràmits en línia

  2. 2

    Segon pas

    Consulta de l'estat del tràmit

    Podeu consultar l'estat del tràmit:

    Podeu consultar l'estat del tràmit:

    • A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
    • A l'Estat de les meves gestions (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
    • Al telèfon 012 (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
Data d'actualització 11.05.2022
Loading...

Ajuda de Canal Empresa

Necessiteu ajuda sobre l'Àrea privada, la identificació i els certificats, la tramitació electrònica, les notificacions electròniques, les incidències,...?

Accediu a l'ajuda

Segueix les xarxes socials de Canal Empresa

  • Icona de Twitter
  • Icona de Facebook
  • Icona de Youtube
Amb el finançament de
  • Amb el finançament de . Obre en una nova finestra.
Generalitat de Catalunya
  • Avís legal
  • Accessibilitat
  • Mapa Web
  • Política de galetes
  • Ajuda de Canal Empresa
  • Sobre Canal Empresa