Saltar al contingut principal
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat
Menú
  • Àrea privada. Obre en una nova finestra.
  • Contacte
  • Idioma: ca
    • Castellano
Cercador

Cercador

Formularis
Autoconsum
Autònoms
Obertura d'un centre de treball
Exàmens i carnets d'instal·ladors
Instal·lacions de baixa tensió

Canal Empresa

  • Inici
  • Què voleu fer?
  • Accedeix a “ Tràmits i formularis”
    • Cercador de tràmits
    • Tràmits per temes
    • Tràmits municipals i estatals
    • Estat de les meves gestions. Obre en una nova finestra.
    • Notificacions electròniques
    • Cerca guiada. Obre en una nova finestra.
    • Servei de Finançament Unificat. Obre en una nova finestra.
    • Taxes
    • Formularis més freqüents
    • Ajuda
    • Actualitat. Obre en una nova finestra.
    • Relació d’expedients desistits per manca de pagament de la taxa
    • Accedeix a “ Tràmits i formularis”

    Imatge 1: Cercador de tràmits
    Imatge 2: Tràmits per temes
    Imatge 3: Tràmits municipals i estatals

    Tràmits i formularis

    Espai de tramitació de Canal Empresa. Pots cercar els tràmits per temes, tipus i perfils, i també hi trobaràs tota la informació de suport a la tramitació.

    Accedeix a “ Tràmits i formularis”

  • Accedeix a “ Finestreta única empresarial”
    • Accedeix a “ Què és la FUE?”

      • Plans FUE
      • El recorregut de la FUE
      • Sobre Canal Empresa
      • Facilitació de l’activitat econòmica
      • Projectes de la FUE
      • Agilització de procediments per a l’activitat econòmica
      • Accedeix a “ Què és la FUE?”

    • Accedeix a “ Comunicació”

      • Butlletí infoFUE
      • Jornades i sessions
      • Identitat corporativa
      • Dades estadístiques
      • Accedeix a “ Comunicació”

    • Accedeix a “ Món local”

      • Què cal fer per adherir-se a la FUE?
      • Espai dels Ajuntaments i tècnics municipals
      • Informació d’interès sobre regulació de l’activitat per part dels ajuntaments
      • Accedeix a “ Món local”

    • Accedeix a “ Plans d'inspecció i control”

      • Barcelona
      • Tarragona
      • Accedeix a “ Plans d'inspecció i control”

    • Accedeix a “ Finestreta única empresarial”

    Imatge 1: Què és la FUE?
    Imatge 2: Comunicació
    Imatge 3: Món local

    Finestreta única empresarial

    En aquesta secció coneixereu tot el relacionat amb la Finestreta Única Empresarial: plans, projectes, butlletí infoFUE, jornades, material de comunicació, etc.

    Accedeix a “ Finestreta única empresarial”

  • Actualitat
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat

| Canal Empresa

  • Inici
  • Tràmits
  • Tràmits per temes
  • Subvencions a inversions empresarials d'alt impacte - Segones bases reguladores 2023
  • Sol·licitar l'ajut
23580 - Subvencions a inversions empresarials d'alt impacte - Segones bases reguladores 2023 Departament d'Empresa i Treball canalempresaweb
  • Què has de saber?
  • Què és?
  • A qui va dirigit?
  • Terminis
  • Documentació
  • Requisits
  • Taxes
  • Passos a fer
  • 1. Primer pas
  • 2. Consultar l'estat de l'expedient
  • 3. Rebre la resposta de l'Administració
Subvencions a inversions empresarials d'alt impacte - Segones bases reguladores 2023 Sol·licitar l'ajut
QUI
Empreses i professionals
COM
Per Internet
QUAN
Fora de termini

Del 27/07/2023 al 19/10/2023

Iniciar tràmit

Subscripció avisos

Saber-ne
més

Subvencions a inversions empresarials d'alt impacte - Segones bases reguladores 2023

Iniciar tràmit

Subscripció avisos

Necessites ajuda?

Subscripció als avisos informatius

Rebràs informació de novetats generals relacionades amb aquest tràmit com ara l’inici de terminis, canvis en els formularis, etc...

Afegir com a tràmit favorit a l'àrea privada

L'hi tindràs sempre disponible i pots triar si veure els avisos informatius allí o rebre'ls per correu.

Subscripció només amb un correu electrònic

Rebràs els avisos informatius al teu correu. Per gestionar les subscripcions, entra a la teva Àrea privada.

23580
Us hem enviat un e-mail amb instruccions per completar la subscripció als avisos d'aquest tràmit.
No s'ha pogut realitzar l'enviament. Si us plau, proveu-ho més tard.
Afegir avisos només amb correu electrònic

*  Camps obligatoris

  • El correu no és vàlid
  • Introduïu el text de la imatge

Normativa

  • RESOLUCIÓ EMT/2666/2023, de 19 de juliol, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions a inversions empresarials d'alt impacte.

    . Obre en una nova finestra. (DOGC  núm.  8963  publicat el 21/07/2023)
  • RESOLUCIÓ EMT/2730/2023, de 21 de juliol, per la qual s'obre la convocatòria per a l'any 2023 de les subvencions a inversions empresarials d'alt impacte (ref. BDNS 709583).

    . Obre en una nova finestra. (DOGC  núm.  8966  publicat el 26/07/2023)

Què has de saber?

Què és?

Ajuts per a la realització de projectes d'inversió realitzats a Catalunya que es considerin d'alt impacte. 

Normativa aplicable

Organisme responsable

  • Departament d'Empresa i Treball
  • ACCIÓ - Agència per a la Competitivitat de l'Empresa
A qui va dirigit?
Empreses i professionals

Empreses amb establiment operatiu a Catalunya o en procés d’establir-lo, tret de les empreses amb projectes de comerç al detall, del sector immobiliari i les empreses amb projectes amb activitat inclosa dins de sacrifici de bestiar i conservació de carn, i elaboració de productes carnis, que recull la classificació catalana d'activitats econòmiques (CCAE) i les dedicades a la producció primària de productes agrícoles.

Terminis

Des de les 09:00 hores de l’endemà de la publicació de la convocatòria i fins a les 14:00 hores del 19 d’octubre del 2023.

Documentació
  • Memòria tècnica del projecte
  • Pressupost
  • Declaració dels ajuts rebuts en concepte de minimis de l’exercici fiscal en curs i en els dos exercicis anteriors.
  • Per a totes les accions, excepte l'acció 2.4, 2.5, 2.6 i 2.7. Declaració d'altres ajuts que hagi rebut la persona sol·licitant a l'empara de la secció 2.1 del Marc Nacional Temporal nacional relatiu a les mesures d'ajuda estatal destinades a donar suport a l'economia després de l'agressió contra Ucraïna per part de Rússia (Decisió SA. 102771 i les posteriors modificacions).
  • Per a subvencions d’un import superior a 30.000 euros:

    o Persones jurídiques amb afany de lucre

      - Que d’acord amb la normativa comptable, puguin presentar compte de pèrdues i guanys abreujat: declaració    responsable signada amb certificat digital pel representant legal acreditant el compliment dels terminis legals      de pagament.

      - Que no puguin presentar compte de pèrdues i guanys abreujat, s’haurà d’acreditar el compliment dels terminis  legals de pagament mitjançant certificació, emesa per un auditor inscrit al Registre Oficial d’Auditors de  Comptes, que tindrà en compte el termini efectiu dels pagaments de l’entitat amb independència de qualsevol finançament pel cobrament anticipat de l’empresa proveïdora.

    o Entitats de dret públic i entitats sense afany de lucre no estan subjectes al compliment d’aquest requisit i caldrà acreditar aquest fet mitjançant la documentació que correspongui (escriptura de constitució o estatuts).

Documents

Fitxa informativa
Requisits

Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les empreses amb establiment operatiu a Catalunya o en procés d'establir-lo, que portin a terme projectes com els que es descriuen a la base 4 del present annex, tret de les empreses amb projectes de comerç al detall, del sector immobiliari, de sacrifici de bestiar, de conservació de carn, d'elaboració de productes carnis i de producció primària de productes agrícoles.

En el cas de projectes de l'acció 2.5 i de l'acció 2.7 només podran ser beneficiàries les microempreses, petites i mitjanes empreses (PIME) segons la definició de l'annex 1 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajut compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat

Taxes
No s'han de pagar taxes per a aquest tràmit.

Passos a fer

  1. 1

    Primer pas

    Terminis
    Del 27/07/2023 al 19/10/2023

     Aquest tràmit només es pot fer per internet.

    Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de:

    • Certificat de representació de persona jurídica.

    Per Internet

    Formulari de sol·licitud

    Ves-hi . Ves a Formulari de sol·licitud

    Les sol·licituds es presentaran per mitjans electrònics seguint les següents instruccions:

    1. Descarregar, emplenar i adjuntar els documents en el formulari de sol·licitud.
    2. Validar i signar amb certificat digital de representació.
    3. Tornar a la pàgina de tramitació a través de l'enllaç del propi formulari (al final del document, just abans del botó de desar), i enviar el formulari seguint les instruccions indicades al pas 3. “Enviar a Tramitar”.
    4. En el moment d'enviar el formulari la persona que efectuï el tràmit rebrà l'acusament de rebuda i còpia del formulari enviat.

    Consideracions que cal tenir en compte:

    El formulari de sol·licitud, ha d’estar signat digitalment per la persona que tingui poders de l'empresa sol·licitant. La identificació de la persona sol·licitant es farà a través dels sistemes de signatura electrònica admesos per la Seu electrònica i que es poden consultar a https://web.gencat.cat/ca/seu-electronica/certificats-i-signatures-electroniques/ i en aquest cas concret, ha de consistir en un certificat qualificat o reconegut de representant de persona jurídica que acrediti que la persona signant està vinculada a la sol·licitant i disposa de capacitat de representació de la mateixa.

     

    En cas que no pugueu tramitar per una incidència en el sistema, torneu a provar-ho més tard. 

    Només en el cas que hi hagi una interrupció no planificada en el funcionament dels sistemes electrònics durant l'últim dia establert per a la realització del tràmit corresponent, aquest tràmit es podrà dur a terme durant els 3 dies hàbils consecutius següents.

    Consulteu les condicions tècniques necessàries per a fer tràmits en línia a Tràmits gencat

    Si la persona que vol rebre les notificacions d’aquest tràmit és diferent al representant legal, s’haurà d’omplir l’apartat “Dades d’identificació de la persona a notificar” dins del formulari de sol·licitud.

  2. 2

    Segon pas

    Consultar l'estat de l'expedient

    Podeu consultar l’estat del tràmit:

    Podeu consultar l’estat del tràmit:

    • A Canal Empresa(amb certificat digital).
    • Al telèfon012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
  3. 3

    Tercer pas

    Rebre la resposta de l'Administració

    Com puc saber si l’Administració ha rebut la meva sol·licitud?

    Com puc saber si l’Administració ha rebut la meva sol·licitud?

    En fer la sol·licitud, rebreu un acusament de rebuda amb un número que us servirà per identificar el tràmit iniciat.
    Un cop l'Administració efectua el control de les dades rebudes, rebreu la resposta de l'Administració a través del portal de tràmits Gencat.

    Per quin canal rebré els requeriments de documentació per completar el meu expedient?

    A través del correu electrònic indicat, rebreu un missatge informant-vos que heu d'accedir a la vostra carpeta de tràmits Gencat, per consultar una actualització del seu expedient. Amb el certificat digital es pot consultar l'estat del vostre tràmit a través de La meva carpeta. En el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l’endemà de la publicació de la notificació al Tauler electrònic, l’entitat haurà de presentar tota la documentació que es requereix, sinó ho fa s’entendrà que desisteix la seva petició.

    Quin és el termini per rebre la resolució d’atorgament?

    El termini màxim per emetre la resolució i notificar-la serà de sis mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.  En el cas que l’òrgan competent no dicti i notifiqui la resolució en el termini de sis mesos esmentat, s’entendrà que la sol·licitud s’ha desestimat d’acord amb l’article 54.2.e) de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.

    La resolució, amb indicació de la quantia de l'ajut atorgat es publicarà al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya sens perjudici que pugui utilitzar addicionalment altres mitjans electrònics. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.

    Contra la resolució de concessió o de denegació dels ajuts, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs potestatiu de reposició davant el/la conseller/a delegat/da d’ACCIÓ en el termini d’un mes, a comptar de l’endemà de la seva notificació, d’acord amb el preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i l’article 77 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; o directament recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos, a comptar de l’endemà de la seva notificació, de conformitat amb l’article 46 i l’article 10 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Data d'actualització 05.10.2023
Loading...

Ajuda de Canal Empresa

Necessiteu ajuda sobre l'Àrea privada, la identificació i els certificats, la tramitació electrònica, les notificacions electròniques, les incidències,...?

Accediu a l'ajuda

Segueix les xarxes socials de Canal Empresa

  • Icona de Twitter
  • Icona de Facebook
  • Icona de Youtube
Amb el finançament de
  • Amb el finançament de . Obre en una nova finestra.
Generalitat de Catalunya
  • Avís legal
  • Accessibilitat
  • Mapa Web
  • Política de galetes
  • Ajuda de Canal Empresa
  • Sobre Canal Empresa